Marketing actie Albert Heijn

Iedere AH heeft een lokaal marketing budget. Met mijn concept heb ik een marketingcommunicatie actie gewonnen én gerealiseerd.

Digitalisering koopzegels

Na 65 jaar stopt de Albert Heijn met het uitgeven van papieren koopzegels en gaat het over naar digitaal sparen via de AH App. Een grote verandering voor consumenten. Om dit digitaal sparen te motiviteren heeft het filiaal Albert Heijn 1238 het personeel gevraagd om mee te denken over een leuke actie om dit te promoten. Een uitdaging die ik moest aannemen!

Zo maak ik van mijn hobby mijn werk!

Hulp op afstand

Ik had het idee om ‘hulp op afstand’ te bieden. Zo hoeven klanten niet per se naar de winkel. Dit is ook gunstig i.v.m. de COVID-19 regels. Ik organiseerde een bel-uurtje, maakte content voor social media en offline content voor in de winkel. Zo dekte we twee groepen, onze doelgroep op social media én de bezoekers in de winkel.

Bijhorende communicatiemiddelen

Om beide doelgroepen te dekken maakte ik offline en online content