Afstudeerstage Meet in Athens

De coronacrisis staat voor snel schakelen

Afstuderen

Door de coronacrisis werd het het lastiger om een afstudeerstage te zoeken. Ik heb deze periode alles vanuit huis kunnen doen, waardoor zelfstandigheid erg op de proef gesteld werd. 

Conceptontwikkeling en uitvoering

Reizen was helaas niet mogelijk. Zo kon Let’s Meet in Athens geen gasten ontvangen. Naast een refund hebben we een aantal producten ontwikkeld. De virtuele producten zijn niet alleen in de tijden van COVID-19 essentieel. Ook ná de COVID-19 crisis is dit een blijvend product.

Virtuele tours

Als je klanten niet naar jou toe komen, moet jij naar de klanten. Dit hebben we bereikt door middel van een online fietstour waarbij een tourleider live meefietst en je de highlights van Athene laat zien. Tijdens de virtuele fietstours nam ik online deel aan de meeting. Hierin vertelde ik de technische aspecten en instellingen van het programma. Terwijl Monique aan het fietsen was in Athene vertelde ik wat meer over de stad, mijn ervaringen en de Griekse gebruiken. Verder was ik vooral bezig met het monitoren van de interesse: wat vinden de klanten interessant en wat kunnen we verbeteren. Deze vragen herhaalde ik iedere tour. Zo kunnen we de tours optimaliseren en personaliseren

Virtuele foodexperience

Als jij niet naar Athene kan, komt Athene naar jou. Ik realiseerde een foodbox waarin samengestelde producten zaten. Deze producten waren ingekocht door Monique. Zij bezocht lokale ondernemers die een bijzonder verhaal hebben. Dit is opgenomen en daar heb ik mooie video’s van gemaakt. Door een QR-code van de video’s toe te voegen in een bijbehorend magazine was het echt een totaal beleving. Ook de boxen van de foodtour heb ik ontworpen. Zie hiernaast een review van de tour.

meetinathens

Fototour

Met oog op de toekomst heb ik een fototour gerealiseerd voor Meet in Athens. De doelgroep waren vooral de locals. Tijdens de lockdown willen veel mensen naar buiten en iets nieuws proberen: fietsen! Omdat de Grieken de highlights kennen, zijn we hier dieper op ingegaan. In deze tour kaart ik onder andere fotobewerking aan.

Email marketing

oor interactieve nieuwsbrieven stelde we onze gasten op de hoogte. Doelgroepen waarvoor ik nieuwsbrieven heb opgezet zijn; gasten wie in maart tm augustus op bezoek (zouden) komen, reisagenten, Atheense inwoners (zij zijn geïnteresseerd waren in fietsen in Athene) en hotel eigenaren in Athene. Via de volgende links kom je uit bij verschillende verstuurde nieuwsbrieven. Dit zijn nieuwsbrieven gemaakt in Mailchimp.

meetinathens

Advertentie Lychnari Magazine

Om de virtuele tours de promoten hebben we advertentie ruimte aangevraagd in het Griekenland magazine Lychnari. De advertentie is gemaakt in Adobe Photoshop.

Galerij

overzicht van de gemaakte eindproducten