afstudeerstage Let’s Meet in Athens

Periode april 2020 tot juni 2020, voltijd

In leerjaar 2 kreeg ik de mogelijkheid voor een buitenlandse stage. Dit heb ik met beide handen aangepakt en ik heb hier veel geleerd. In leerjaar 3 ben ik opzoek gegaan naar een uitdagende afstudeerstage. Door de coronacrisis werd het het lastiger om naar Athene te gaan. Ik heb deze periode alles vanuit huis kunnen doen, waardoor zelfstandigheid erg op de proef gesteld werd.

Het vergt een goede communicatie en veel zelfstandigheid

COVID-19 en mijn afstudeerstage

Reizen was helaas niet mogelijk. Zo kon Let’s Meet in Athens geen gasten ontvangen. Naast een refund hebben we een aantal producten ontwikkeld. De virtuele producten zijn niet alleen in de tijden van COVID-19 essentieel. Ook ná de COVID-19 crisis is dit een blijvend product.

Mijn zelfstandigheid en doorzettingsvermogen wordt al vroeg op de proef gesteld. Ik moest zelf beurzen etc. regelen. Ook mijn huisvestiging moest ik zelf zoeken. In een vreemd land en een vreemde stad is dat lastig. Gelukkig heb ik hierin begeleiding gekregen vanuit school, via vorige stagiaires en een docent die zelf familie heeft wonen in Athene.


Werkzaamheden Meet in Athens

Opzetten virtuele fietstour
Als je klanten niet naar jou toe komen, moet jij naar de klanten. Dit hebben we bereikt door middel van een online fietstour waarbij een tourleider live meefietst en je de highlights van Athene laat zien. Hieronder heb ik een promotiefilm gemaakt om de tours te promoten

Opzetten virtuele foodtour
Met het opzetten van de virtuele foodtour is veel communicatiewerk aan bod gekomen. Dit project was een grote uitdaging. Ik heb video’s bewerkt. Deze video’s kwamen later in een foodmagazine. Door ze te integregen met een QR-code werd het erg gedigitaliseerd. Dit foodboekje is geprint voor in de foodbox. Het ontwerp van de doos heb ik gerealiseerd.

Sfeerbeelden foodmagazine Athene
Dit boekje is recent (mei 2020) en wordt tegen betaling uitgegeven via Meet in Athens. Om dit te waarborgen heb ik de tekst afgeschermd en zijn dit echter een paar sfeerbeelden. Het hele boekje is op te vragen via Meet in Athens.

Hosten van virtuele fietstours
Tijdens de virtuele fietstours nam ik online deel aan de meeting. Hierin vertelde ik de technische aspecten en instellingen van het programma. Terwijl Monique aan het fietsen was in Athene vertelde ik wat meer over de stad, mijn ervaringen en de Griekse gebruiken. Verder was ik vooral bezig met het monitoren van de interesse. Wat vinden de klanten interessant en wat kunnen we verbeteren. Deze vragen herhaalde ik iedere tour. Zo kunnen we de tours optimaliseren en personaliseren.

Vlog waarin ik een stukje host tijdens de online fietstour

Reviews virtuele tours
De virtuele tours zijn nog in de beginfase. Toch is er veel vraag na. Consumenten vinden het belangrijk om de mening van anderen te lezen. Hieronder vind je verschillende reviews van de virtuele tours.

review virtuele foodtour

Via deze link lees je verschillende reviews over de virtuele fietstour.

Verzorgen online content (social media)
Ik maakte verschillende social media posts ter ondersteuning van de regulieren berichten

Video’s bewerken
Voor de virtuele foodtour waren video’s nodig. Deze video’s heb ik bewerkt via Adobe Première. Hieronder zie je het promotiefilmpje van de virtuele foodtour. De andere video’s zijn op te vragen via het contactformulier.

Promotievideo virtuele foodtour

Advertentie Lychnari

Om de virtuele tours de promoten hebben we advertentie ruimte aangevraagd in het Griekenland magazine Lychnari. De advertentie is gemaakt in Adobe Photoshop.


Opzetten nieuwsbrieven
Om in touch te blijven met de doelgroep is het belangrijk op een goede manier te communiceren. Door interactieve nieuwsbrieven stelde we onze gasten op de hoogte. Doelgroepen waarvoor ik nieuwsbrieven heb opgezet zijn; gasten wie in maart tm augustus op bezoek (zouden) komen, reisagenten, Atheense inwoners (zij zijn geïnteresseerd waren in fietsen in Athene) en hotel eigenaren in Athene. Via de volgende links kom je uit bij verschillende verstuurde nieuwsbrieven. Dit zijn nieuwsbrieven gemaakt in Mailchimp.

Tourleiders in Lockdown; wij blijven graag met je in contact

Boek een van onze virtuele tours

Free bike sunday (Griekse nieuwsbrief)

Ga jij binnenkort naar Griekenland? Schrijf je in voor onze webinar

Let your guests join our biketour! (Engelse nieuwsbrief voor Atheense hoteleigenaren)

Magazine Grieks Pasen
Pasen wordt erg groot gevierd in Griekenland. Om de Griekse cultuur over te brengen naar de Nederlandse toeristen hebben de tourleiders in Athene en Thessaloniki verschillende tradities in kaart gebracht. Tijdens dit project heb ik video’s berwerkt en ter ondersteuning heb ik de video’s bewerkt en een magazine ontworpen. Er hoort ook een blogbericht bij dit project.


Resultaten afstudeerstage
Ik heb mijn stage bij Meet in Athens afgerond met een 9,9. Daarnaast ben ik in dienst bij Meet in Athens om de media uitingen te verzorgen. Een prestatie waar ik super blij mee ben! Ik kan nog veel leren van dit dynamische bedrijf.